Ditec er lakkbehandlingen for deg som ønsker det beste for bilen din.

Det er det ytre som teller. En bil som skinner blir ikke bare lagt merke til, du får også en god følelse når du kjører en blank og pen bil. Bilen din er noe av det dyreste du eier, og det skulle bare mangle at du tar godt vare på den. Det er lett å få blank bil med rett produkt. Ditec er lakkbehandlingen for deg som ønsker det beste for bilen din og som ivaretar nybilfølelsen. Vi snakker ikke bare om følelser, men også om en sikkerhet mot slitasje. I løpet av året blir bilen din utsatt for ytre påvirkning i form av steinsprut, trafikk, veisalt, kulde, sol og nedbør. Lakken blir matt og smuss får lettere feste i den.

HVORFOR DITEC?

En lakkert overflate er i utgangspunktet ujevn . At smuss og luftforurensning setter seg fast på en slik overflate er derfor naturlig. En lakkflate som er full av smuss gir ikke den glansen som den burde, og vask og ordinære rensemiddel klarer ikke å hente fram igjen glansen.

I tillegg til at du mister glansen, vil smuss og forurensing i kombinasjon med syre i luften gjøre at en oksyderingsprosess starter i lakken. Dette gjør den enda mer matt og uren, og øker muligheten for rust. Regelmessig rengjøring, voksing og polering vil på sikt ikke være nok for å beskytte lakken, da slike overflatebehandlinger ikke klarer å fjerne de nedbrytende stoffene som har lagt seg i porene på overflaten.

Å fjerne disse krever en meget avansert metode, og det er behov for dyprengjøring med rubbing og polering. Det er her Ditec kommer inn. Ditec klarer dette, fordi Ditec dyprenser lakken før den beskytter den.

DITEC PROSESSEN

  1. Først blir bilen håndvasket, så rengjør man lakken med en spesialrens, som fjerner trafikkfilm og gjenstridig smuss som ikke forsvinner ved vanlig vask.
  2. Bilens lakk blir så behandlet med kjemi og en rondell som er tilpasset lakkens kvalitet. Toppene utjevnes og lakkens overflate blir glattere.
  3. På en kjemisk måte dyprenses de mikroskopiske porene. Det skapes et svakt overtrykk som påvirker urenheter, som så blir presset opp og ut av porene i lakken og fremkaller den fine glansen.
  4. Her starter dypkonserveringen som hjelper til å beholde den høye kvaliteten til Ditec. Dette produktet fyller ut porene og forsterker lakken, og fungerer som en aktivator som herder opp til neste behandlingsprosess; Topcoat.
  5. Topcoaten blir påført slik at porene og lakken fylles. Dette produktet forenes med de foregående og herdingen settes i gang. Mer effektivt kan det ikke gjøres.

ETTER DITECBEHANDLING

Etter en Ditec-behandling er lakken beskyttet mot kjemisk nedbryting og kan således vaskes med alle anerkjente bilrelaterte kjemikalier. Vi anbefaler vannbasert avfetting (microemulsjon) ved vask.

I vinterhalvåret kan det være hensiktsmessig å kombinere vannbasert avfetting med asfaltfjerner (petrokjemi). Slik sikrer man at all smuss er oppløst før man spyler med høyttrykk.

OBS!

En DITEC-behandlet lakk må aldri behandles med slipemidler, polish eller voks, da slipemidler vil ødelegge behandlingen. Polish- og voksprodukter vil nedsette glanseffekten.